söndag 23 november 2008

Pågående

Saker jag håller på med just nu:
Köpte Rowan-garn i Tallin, hon hade en jättefin sjal uppstickad i butiken utan mönster. Försöker kopiera:
Raggsockor till herrarnas vinterenduro. Såna och badkar är bra att ha när man utövar den sporten =)

Marie köpte också garn från Ölands Ullcentrum i Kalmar i somras. Det blir också en sjal. Jag har mer garn därifrån som inte blivit med på bild...

Och ändå var jag tvungen att köpa mer när det blev syfestival nu för några veckor sen =) Mamma, Anne och jag var där. Det var jättekul!! Det ska bli vantar, sjalar, mössor... vantar med pärlor, och säkert annat också. Jag provade att sticka mysteriesjalen de la ut mönster till på nätet innan festivalen, men den är inte klar än. Jag tror inte garnet kommer att räcka och då blev jag sur o la den åt sidan ett tag.

Det blev lite alpacka också till små juliga sockor.

Och sen har jag ju en del julklappar på gång också. Men de kan jag inte visa än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar