söndag 30 augusti 2009

En till högervante och början på en halsduk

Den andra ensamma högervanten fick döskallar. Halsduken fick komma ut i dagsljus och bli fotograferad, färgen var svår att få med. Varannat varv skiftar mellan grönt/väldigt ljusgrå/grå.
Framtida projekt är rosa barnvantar med döskallar, en till barntröja i Tilda, något av ett Norogarn jag köpte i Stockholm och något av Tapetsrygarnet som också kom med hem när mamma och jag var på garnresa till huvudstaden. Längtar... =)
Ja, och sen åker jag ju till Island om två veckor och tänker köpa garn o mönster till tröja (-or?) där.
Och så blir det ju fler vantar förstås.
Och... säkert en massa jag har tänkt men glömt. Man kanske skulle göra en liten lista på tänkta kommande stickningar?!
Jag glömde spetssjal i vinrött. När ska man hinna allt man vill? Det kanske är det som är meningen med livet - strävan efter något?




1 kommentar:

  1. gud så underbara vantar, de här törs jag inte visa dottern för jag kan inte sticka diagram

    SvaraRadera