lördag 24 oktober 2009

Uppdatering

Halsduk klar. Har precis fäst de sista trådarna på den och sockorna i förra inlägget. Det är ull från Kampes och Ullcentrum varannat varv. Nu har jag en grå/grön, en grå/rosa och en grå/blå. Och en som skiftar i brunt/begie. Så det ska matcha vilken färg jag än väljer på mina vantar =)


Barntröja klar och födelsedagsbarnen har fått dem för ett par veckor sen.




Jag bara måste visa ett par bilder till från Island, Blå Lagunen (saknar!):
Vilket ljus det är i bilden fast det regnar och blåser!


Denna ser ut att vara uppochner, kameran är halvvägs nere i vattnet.. Det är mineralavlagringar på de svarta stenarna. Konstigt...


Innan vi åkte eller om det var precis när vi kom hem så tog jag in lite saker från växthuset:
Vit pumpa, väldigt snygga!




Tre olika sorters småtomater, chokladfärgad, gul och röd.


Och längst inne i hörnet bakom pumpan hittade jag en massa gurka som jag inte ens hade fattat att den fanns =) =) =)

2 kommentarer:

  1. Så fina pumpor! Vackra i en skål på bordet, ska nog se mig om efter sådana prydnadspumpor till nästa års odlingar, nu när odlingslusten kommit åter.

    SvaraRadera
  2. Vad du åstadkommer vackra stickningar! Skulle också vilja bada i blå lagunen!

    SvaraRadera