onsdag 20 januari 2010

Repa upp/"wannado-lista"

Nä... jag tror det är dags att repa upp. Både filt och vantar. Jag gillar dem inte. Detta vill jag göra istället:
  • en rosa mössa (istället för filten) i garnet från Italien
  • halsduk av annat Italien-garn
  • selbu-vantar med spetskant och tydligare färgskiftning istället för de gröna jag håller på med. fast å andra sidan så är de ju snart klara...
  • alpacka - liten tröja i pojkfärger (jag stickar ju bara i rosa/lila eftersom jag har tre små guddöttrar, nån gång får säkert någon en pojkbebis!)
  • fler spetssjalar, det ligger två av mammas böcker och väntar! fantastiska mönster
  • sockorna i sockklubben... flera stycken
  • noro - dragspelsmössa
  • en till lopapeysa, grön
  • en jättefin drops-kofta med flätmönster i eskimo
  • något av julklappsgarn från Marie, svart & grått, mjukt & luddigt =)
  • raggsockor till Nicklas

Jag har säkert glömt nåt... OCH snart är det ju mässa igen! Jag vill spinna och färga också. Hm. Det var det där med jobb också. Jag vet inte om det är nån idé att åka till jobbet, jag har ju inte tid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar