fredag 13 mars 2009

Ravelry och lite annat skoj

Jag försökte mig på att spinna förra helgen. Eller rättare sagt så klurade jag mest på hur jag skulle få ihop spinnrocken. Det var Nicklas som spann... men säg det inte till någon =) Jag var ju tvungen att ta till ett problemlösarhuvud och några filmer från youtube för att överhuvudtaget få den att funka. Problemlösaren var alltså inte jag, utan min kära rörmokare. Han är mycket bra att ha i såna lägen. Det blev i alla fall lite ludd (som eventuellt skulle kunna liknas vid garn) på den efter en sen kvälls meckande och skratt.




Jag vevade upp mitt handfärgade garn också och fick ett gulligt nystan. Det är verkligen barn-garn, så det kommer att bli sockor och - om det räcker - ett par vantar.



Jag har inte stickat så jättemycket i veckan, fick inbjudan till Ravelry så jag har mest suttit med datorn och glott faktiskt. Jag fattar inte riktigt hur allt funkar än men skam den som ger sig. Till exempel så verkar enda sättet för mig att få dit bilder att lägga ut dem här först... det går inte direkt från datorn och inte från Picasa webalbum. Någon som har nåt tips?
Jag vill göra en sån där lista på saker man håller på med just nu och visa hur långt man har kommit på respektive projekt, så jag får väl lägga upp halvfärdiga saker här så jag kan få dit dem där sen. Känns lite mysko.

Så här kommer ett par saker:

Barnsockorna




...och marssockan i opalgarn.

3 kommentarer:

  1. Jättegulligt nystan!
    Bilder Ravelry: jag kunde inte ladda upp komprimerade bilder, fick ta orginalen istället..??
    Min epost kan jag läsa hemma: info@namnetpåverkstan i ett ord .se
    (byt ä mot a) t.ex., eller sista förvärvet =o)info@...nu
    Ha en bra helg!!

    SvaraRadera
  2. Hej. Såg att mässan är 3-5 april. vilken dag hade ni tänkt fara? utifall jag ska ta ledigt på fredagen kanske? (om jag får)

    SvaraRadera
  3. Kolla dubbelgångaren på bilden http://tantkofta.blogspot.com/
    kunde vara din syster...

    SvaraRadera