fredag 3 april 2009

En till blårandig mössa

Igår kväll satt jag och tittade på tån som var tänkt att det skulle bli en diagonal lace sock, aprils mönster i sockklubben. Men lusten infann sig inte, trots det nya mönstret och det färgglada garnet. Det blev en till blårandig mössa istället. Vad mycket roligare det var med tjockt garn och att slippa göra nummer två likadan, haha. Jag hittade två nystan bland mina gamla garner som såg fina ut. Det ena är Garnstudios Eskimo och det andra är ullgarn med något annat iblandat, okänt märke.

När jag kom hem från jobbet idag sken solen och jag gick ett varv i trädgården. Men vad var det som hade hänt? Var det inte idag solen kom fram, och var det inte snö nyss??? Man blir så otroligt glad för det lilla. Att vi hade en så där 4 stycken snödroppar visste jag ju, men inte att det fanns så här mycket på gång! Äääääntligen!


Och ääääntligen en gång till, för nu ska jag sova och sen bär det av till syfestivalen på Kistamässan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar