lördag 4 juli 2009

En liten tröja och en stor regnskur

En liten tröja i storlek 12-18 månader har blivit klar, och en grå likadan fast i större storlek är på gång. Och så nystar jag ullgarn förstås, bilder kommer senare. Det räcker nog till 100 par vantar eller så.



Det kraftiga regnet som föll över Skara i onsdags då taket på Jula rasade in, det märkte vi av - vi var mitt i det! För oss gick det bra, jag satt i servicebilen, men de stackare som körde endurotävling tyckte inte att det var riktigt lika kul. I går åkte vi mot ovädret en andra gång (se bild nedan) och jag tror bestämt att det dragit över Linköping också - där Nicklas är och ska köra idag. I lervällingen. Vilket oflyt! Eller ja, oflyt var väl ett fel valt ord, haha.




Min nya klematis klarade sig!! Den torkade ju ut i krukan jag satt den i från början. Men jag hittade några små gröna spröt i den och grävde ner dem i grusgången - och ser man på, den överlevde. Nu är bara faran att den står för nära vattenslangen och smutsiga endurocyklar =)




Jag blev väldigt glad av att komma hem till växthuset, det kändes som om det växt otroligt mycket på två dagar. Det gjorde det säkert också med all sol och lillebrors vård och ömhet. (=vattnande alltså)



Jag tror jag ska gå och hämta lite mangold nu och fräsa på till en grillbit åt mig och Anne. Nicklas fick prova små sallatsblad och rödbetsskott igår. Får man nypa bladen till rödbetorna förresten... eller slutar själva roten att växa då?

2 kommentarer:

  1. Det är klart att du ska sticka provlappar. Jag har börjat på 5 härvor nu.

    SvaraRadera