söndag 26 juli 2009

Fortsätter med snöflingsvante

Blivande vante med mönster Norland Snowflake från nedanstående bok som jag lånat av Astrid. Nu ska jag ta fram rutigt papper och göra om flingan så den blir lite mindre, så det får plats en till innan vanten är lagom lång. Det är det roligaste med vantarna, att hitta fina stjärnor, blommor eller liknande och sen göra om dessa så de passar ihop och i en vantes form.

Bröllop och dop gick bra (jag var tärna & gudmor på samma gång) och de verkar fortfarande lyckliga =)





2 kommentarer:

  1. Tålamod har du med dina vantar också! De är väl pilliga så det räcker o blir över =)
    Härligt att vara ledig! Själv ska jag in i duschen och åka till jobbet sen...

    SvaraRadera
  2. Så fina vantar! Jag är alltid på fel säsong med mitt handarbete, får nog börja på sockor igen!

    SvaraRadera